Tip Top Toys telefon contact

Cărți de joc UNO Mattel W2087

43,40 RON
  • Marca: Mattel
  • Cod produs: TOY-001191
  • Disponibilitate: În Stoc
  • Livrare: 1-3 zile lucrătoare

Descriere

Cărți de joc UNO Mattel W2087.

UNO este un joc de cărți cu particularități.
UNO se joacă între maxim 10 persoane (dacă ai un singur pachet) și minim 2.

Pachetul este compus din 110 cărți de joc:
- 19 cărți numerotate de la 0 la 9, câte două din fiecare culoare (roșu, verde, albastru galben), astfel: de la 1 la 9 cărțile sunt dublate iar cărțile de 0 sunt unice pentru fiecare culoare în parte;
- 8 cărți "Skip" sau "Pauză" sau "Stai o tură". Dacă jucătorul anterior a pus această carte îți sare rândul. Se pune doar peste culoarea corespunzătoare, dar acceptă suprapusă o carte similară de altă culoare;
- 8 cărți "Reverse" sau "Schimbă sensul". Această carte se plasează oricând dacă are culoarea corespunzătoare culorii ultimei cărți jucate. Efectul ei este evident de a schimba sensul de joc. Dacă era în sens orar, va deveni sens antiorar. Plasarea a două cărți consecutiv anulează schimbarea sensului.
- 8 cărți "Draw two" sau "Trage două cărți". Jucătorul care o pune în teanc obligă pe cel care o primește să tragă două cărți. La fel ca anterioarele și această carte se poate juca doar dacă o permite culoarea, sau dacă ești atacat, pentru a da mai departe amenințarea. Valoarea cărților se acumulează până la ultimul jucător care nu mai are cu ce să se apere;
- 4 cărți "Wild" sau "Schimbă culoarea". Cartea de schimbare a culorii se poate juca peste orice altă carte (cu excepția cazului când ești obligat să tragi cărți) doar dacă te găsești în imposibilitatea de a pune altă carte (adică dacă nu ai în mână nici culoarea, nici cifra corespunzătoare);
- 4 cărți "Wild and Draw 4" sau "Schimbă culoarea și trage 4 cărți". Fiind tot wild card, se aplică aceleași reguli: poate fi folosită doar dacă nu ai altă carte sau dacă ești atacat. Această carte obligă următorul jucător să tragă 4 cărți și schimbă culoarea jocului în funcție de preferințele celui care o folosește. Pentru a te apăra de ea (să dai mai departe obligația de a trage cărți) trebuie să folosești fie o carte identică fie o carte +2 de aceeași culoare cu cea anunțată de jucătorul care a folosit +4;
- 2 cărți albe, de rezervă ... nu se folosesc decât dacă o carte este pierdută sau deteriorată.

Reguli de joc

Un jucător este ales dealer, prin tragere la sorți. Acesta împarte fiecărui jucător câte 7 cărți, pune în mijloc pachetul de cărți rămase și poziționează, lângă acestea, prima carte din pachet, întoarsă cu fața astfel încât să fie văzută de toți. Această carte se interpretează ca și cum a fost jucată de dealer și va fi punct de pornire pentru persoana din stanga acestuia (sens orar). Dacă prima carte este una din cele 3 cărți speciale, jucătorul următor se va conforma cerinței ei (stă o tură, schimbă sensul sau ia 2 cărți), dar dacă este una din cele 2 cărți WILD, aceasta va fi repusă în pachet și o nouă carte va fi extrasă.
Pe parcursul jocului fiecare jucător pune jos cartea corespunzătoare culorii sau cifrei cărții curente. În cazul în care un jucător nu are ce pune jos, el va trage o carte din pachetul rămas. Această carte poate fi jucată imediat ce a fost trasă, dacă se potrivește, sau poate fi păstrată. Un jucător poate alege, fără penalizări să tragă o carte din pachet chiar dacă are în mână carte potrivită pentru joc.
Scopul jocului este să scapi cât mai repede de cărți; prima persoană care reușește, încheie repriza, iar ceilalți jucători își numără punctele din mână astfel:
- de la 0 la 9 se ia în calcul ca valoare cifra înscrisă pe carte;
- cărțile speciale (Skip, Reverse, Draw two) valorează 25 de puncte;
- cărțile Wild (negre) au 50 de puncte fiecare.
Jocul se încheie când unul din jucători acumulează 500 de puncte, câștigător fiind cel cu numărul cel mai mic de puncte.

Alte reguli:
- se pot pune două cărți simultan doar dacă acestea sunt identice (atât culoare cât și cifra);
- cartea 0 este o carte cu rol special, în momentul când este jucată, toți jucătorii schimbă cărțile din mână cu ale vecinului, în sensul curent al jocului. (Mai există o variantă a jocului în care cel care joacă o carte 0 poate schimba cărțile cu un alt jucător la alegere.)
- cărțile Wild (cele negre) nu pot fi jucate decât dacă nu ai carte potrivită în mână.

O regulă importantă este că un jucător poate pune o carte jos chiar dacă nu este rândul său, dacă are în mână o carte identică (culoare și cifră), astfel sărind rândul tuturor celor care erau înaintea sa. Jocul continuă apoi de la el în același sens ca mai devreme, sau sare din nou dacă cineva are o carte care să se potrivească.

Jocul se încinge și devine din ce în ce mai amuzant cu cât este jucat de mai mulți și se înțeleg regulile. Adevărata distracție vine tocmai din regulile astea speciale cu săritul turei și schimbarea cărților. Dacă-ți joci mâna corect, poți termina destul de repede.

Dimensiuni: 14.5 x 2 x 9.5 cm.
Vârsta recomandată: 7 ani +.

Contraindicat copiilor mai mici de 3 ani. Jucăria poate conține piese mici, care se pot înghiți sau inhala, existând pericolul de sufocare. Nu lăsați ambalajele jucăriilor la îndemâna copiilor. Îndepărtați orice ambalaj al jucăriei înainte de a o oferi copilului. Vă recomandăm să supravegheați copilul în timp ce se joacă cu produsul. Păstrați instrucțiunile și etichetele pentru referințe viitoare. Păstrați jucăria departe de foc; feriți jucăria de temperaturi ridicate și umiditate.

Opinii (0)

Spune-ţi opinia

Autentifică-te sau Înregistrează un cont nou pentru a putea scie o opinie